Få en slankere krop med 5 enkle råd

Der er efterhånden flere og flere mennesker som går og døjer med at de er alt for overvægtige. Mange har været det hele deres liv og nogle er først blevet overvægtige efter de blev færdiguddannede og fik fast – stillesiddende arbejde.

Jeg vil gerne give dig nogle gode råd til hvordan man kan gå på slankekur uden at føle at man er på kur. Det hele handler om at spise den rigtige mad. Måske handler det i mere om ikke at spise det forkerte mad. For du vil tabe dig mere hvis du holder op med at spise nogle bestemte fødevarer.

  1. Stop med at drikke dine kalorier. Din krop har kun brug for en vis mængde energi på en hel dag og hvis du vil opleve et hurtigt vægttab og se nogle hurtige resultater skal du holde op med at drikke dine kalorier. Det betyder at du skal stoppe med at drikke sukkerholdig cola, stoppe med juice og saftevand. Prøv at drik vand i 30 dage og se om du ikke allerede er mindre oppustet og næsten ikke kan drikke cola og andre typer af sodavand længere. Det er vildt at så lille en ændring kan have så markant et resultat.
  2. Stop med at spise hvide kulhydrater. Lidt som med sodavanden handler det om at få færre kalorier ind i kroppen end du forbruger på en dag. Er indtægterne mindre end udgifterne er der underskud på kontoen. I dette tilfælde er det en god ting. De ting du skal holde op med at spise er også dem man kalder de hurtige kulhydrater. Det betyder at når du spiser dem så hamrer kroppen derud af med at omsætte alt sukkeret og sende det i blodet, dit blodsukker ryger op og din krop tager for sig af retterne. Når det så er slut mangler kroppen det kick den forventede, så nu hungrer den efter mere. Det mærker du som om du er ved at gå sukkerkold. Drop derfor alle hvide kulhydrater: Pasta, ris, kartofler, brød.
  3. Spis mere kød. Spis gerne mere kød, gerne fisk, kylling og magert oksekød. De er fulde af protein og det sætter gang i forbrændingen.
  4. Spis mange flere grøntsager. Grøntsager er noget af det vi mennesker er designet til at spise. De er fulde af fibre og en masse sunde ting som gør at vi bliver “friske” og har mere energi. Salat er hurtigt fordøjet, så prøv eventuelt med spidskål eller blomkål.
  5. Spis flere langsomme kulhydrater. De langsomme kulhydrater fungerer modsat de hurtige kulhydrater ved at være lang tid om at gå i blodet og derfor vil du opleve at du er mæt i meget længere tid og ikke oplever at gå sukkerkold på samme måde som hvis du var på cola.

Følger du disse retningslinier vil du hurtigt og nemt tabe dig.